Over Lampiris

 

Er was eens …

In 2003 besluiten twee vrienden, Luikenaar Bruno Venanzi en Kortrijkzaan Bruno Vanderschueren, om Lampiris (van het Latijnse woord 'lampyris' of glimworm) op te richten. Van bij de start is het stimuleren van groene energie de ambitie.

Hun visie? Hernieuwbare energiebronnen zijn economisch en ecologisch gezien dé oplossing van de toekomst.

Hun voornemen? Een aanzienlijk voordeliger tariefbeleid aanbieden dan dat van de historische gas- en elektriciteitsleveranciers.

 

 

Neen aan de marktregels

Lampiris laat zich liever inspireren door het standpunt van de consument dan door dat van de leveranciers. Het bedrijf verzet zich dan ook tegen regels die niet in het belang van de consument zijn.

Zo wordt Lampiris de eerste leverancier die alle aanbevelingen van de consumentenorganisatie Test-Aankoop volgt. Lang voor de andere leveranciers beslist Lampiris om de verbrekingskosten te schrappen, maar ook om de prijzen te verlagen tijdens de bevriezingsperiode van de tarieven, terwijl de meeste andere leveranciers nog snel een laatste prijsstijging doorvoeren voordat het moratorium in werking treedt.

Ook vandaag blijft Lampiris zich verzetten tegen praktijken die niet in het voordeel van de consument zijn. Wil je op de hoogte blijven van al ons nieuws?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Ondernemen op mensenmaat

Vandaag zijn er 420 mensen voor jou aan de slag, zowel intern als extern. Meer dan 450.000 Belgische klanten rekenen op ons.

Dankzij de platte organisatiestructuur kan iedereen binnen het bedrijf zijn ideeën in de groep gooien, en worden initiatieven gewaardeerd. De werknemers van Lampiris hebben dan ook echt de indruk dat ze actief deel uitmaken van één groot collectief avontuur.

Ook met jou willen we graag een persoonlijke en sympathieke vertrouwensrelatie onderhouden. Onze medewerkers krijgen daarom de opdracht om alle tijd te nemen die nodig is om je vragen duidelijk te beantwoorden, met de glimlach en in alle transparantie. Bij ons ben je géén nummer! 

Concrete beloftes!

9 op de 10 klanten zeggen dat ze tevreden zijn na een interactie met onze klantendienst!


Verschillende studies uit de afgelopen jaren bevestigen dat: in het algemeen zijn de klanten van Lampiris bijzonder tevreden over hun energieleverancier. Waarom? Omdat we via een heleboel kanalen beschikbaar zijn: telefonisch, per e-mail, via de chat op onze website, via Facebook en Twitter … Bovendien hebben we aandacht voor de specifieke behoeften van elke klant. Een aangename en kwaliteitsvolle service bieden, dat blijft onze belangrijkste prioriteit.

Zo engageren we ons bijvoorbeeld elke maand om:

  • je binnen 2 uur een antwoord te geven op de sociale netwerken, en
  • je afrekening te verwerken binnen 20 dagen.
  • Betaal je ons binnen 18 dagen? Wij ook!

Onze waarden

Lampiris vertaalt zijn maatschappelijk engagement in vijf concrete punten. Die waarden zijn terug te vinden op elk niveau van het bedrijf: in onze keuze van producten, onze partnerschappen, ons intern beleid, en in onze relatie met jullie.

Een nieuw avontuur

Lampiris kon dit mooie avontuur niet voortzetten zonder te blijven groeien vanuit een stevige en bredere financiële basis dan die van bij de start. Sinds september 2016 heeft Lampiris er dan ook voor gekozen om in de groep Total te stappen. Deze groep, die weliswaar actief is in de sector van koolwaterstoffen, heeft een belangrijke strategische wending ingezet en wil een beslissende speler worden in de sector van hernieuwbare energie, onder meer in het kader van de COP21-klimaatdoelstellingen.

Door aan te sluiten bij de groep Total, zal Lampiris groene energie voor een concurrerende prijs kunnen blijven leveren, en een versnelling hoger kunnen schakelen in de uitbreiding van zijn diensten. Zo kunnen we blijven inspelen op de toekomstige behoeften van onze klanten.

Samen gaan we de ecologische uitdaging aan!