Overslaan en naar de inhoud gaan

De naam van de contracthouder wijzigen

De naam van de contracthouder wijzigen

 

Om diverse persoonlijke redenen is het mogelijk dat je de naam van de houder van het energiecontract wilt wijzigen. Die wijziging aanvragen is heel eenovudig (behalve bij overlijden): je doet een nieuwe inschrijving en wij zorgen voor de rest.

 

Nieuwe inschrijving

 

De persoon die het contract wil overnemen, moet een nieuwe inschrijving doen bij de klantendienst van Lampiris. Dat kan via het onlineformulier  of op het nummer 0800/40.123. Om je alvast voor te bereiden, vind je hier een overzicht van de gevraagde gegevens: 
-    Naam & voornaam
-    Je volledige contactgegevens
-    Je leveringsadres
-    EAN-code van de meter(s)
-    Je meterstand op de datum van de wijziging

Vervolgens verloopt de inschrijving zoals gebruikelijk. Je wordt bij elke stap op de hoogte gehouden.

 

Overlijden

 

Het is geen pretje om in die periode dergelijke wijzigingen te moeten regelen. Afhankelijk van de situatie, proberen we de procedure zo eenvoudig mogelijk te houden. Er zijn twee mogelijkheden: 

1.    Je wilt het contract behouden op jouw naam


Bezorg ons in elk geval het volgende: 
-    Een kopie van de overlijdensakte
-    De contactgegevens van de notaris om de bestaande facturatiegegevens aan te passen

Vervolgens, doe je afhankelijk van je gezinssituatie het volgende: 
-    Als echtgenoot/echtgenote van de overledene: als je naam niet op de overlijdensakte staat, kun je ons een attest van de gezinssamenstelling sturen.

-    Als je niet de echtgenoot/echtgenote van de overleden bent: je moet opnieuw een inschrijving doen via het onlineformulier of het nummer 0800/40.123. 

De facturen en alle andere berichtgeving moeten tijdelijk naar de notaris worden gestuurd, zonder het contract af te sluiten. 


2.    Je wilt het leveringscontract met Lampiris beëindigen


Bezorg ons het volgende: 
-    Een kopie van de overlijdensakte
-    Een energieovernamedocument


Om een eindafrekening op te stellen is het belangrijk om de meterstand op te geven in en de handtekening 'Overleden' te vermelden). Wij zullen vervolgens de netbeheerder vragen om de levering van de meter(s) stop te zetten. 

Wat er ook gebeurt, onze teams begeleiden je bij elke stap.