Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat als het meternummer niet hetzelfde is als dat op mijn factuur?

Het meternummer is niet hetzelfde als dat op mijn factuur 

 

Als je bij een energieleverancier ingeschreven staat met een fout meternummer (en bijgevolg ook een foute EAN-code), dan moet je de nodige controles uitvoeren en je leverancier schriftelijk op de hoogte brengen, zodat die de nodige wijzigingen kan doorvoeren. 

 

Mijn buur en ik hebben onze meternummers verwisseld bij onze inschrijving en we hebben niet dezelfde energieleverancier

 

Geen paniek! Deze fout kan makkelijk worden rechtgezet. Je hoeft enkel de volgende info door te geven aan je leverancier: 
•    Het foutieve meternummer 
•    De juiste EAN-code en het bijbehorende meternummer, met vermelding of die afgesloten dreigt te worden of al verzegeld is
•    Je huidige meterstanden (en de exacte datum van de meteropname)
•    Onderteken het document.
Je leverancier vraagt dan aan je netbeheerder om energie te leveren aan de juiste meter, namelijk die van jou. Vervolgens krijg je een welkomstpack dat de energielevering door Lampiris op de juiste EAN-code bevestigt. Het is van groot belang om te controleren of de vermelde gegevens correct zijn.
De procedure om een verkeerd meternummer te corrigeren, neemt immers een pak meer tijd in beslag. Ze kan tot 40 dagen duren, omdat Lampiris moet wachten tot de oorspronkelijke energieleverancier van de verkeerde meter het leverpunt overneemt voor zijn klant.
Je ontvangt een creditnota voor de voorschotten die je betaald hebt voor de verkeerde meter. Je energieleverancier houdt je op de hoogte tijdens de procedure en laat je iets weten na afloop.

 

Mijn buur en ik hebben onze meternummers verwisseld bij onze inschrijving en we hebben allebei Lampiris als energieleverancier

 

Zorg er in dat geval voor dat je alle noodzakelijke controles hebt uitgevoerd. Stuur vervolgens een schriftelijk en medeondertekend document naar je leverancier (bv. Lampiris). Dit document moet de volgende informatie bevatten: 
•    Jullie respectievelijke meternummers en EAN-codes
•    Jullie huidige meterstanden
•    De ingebruiknamedatum van elk van de leveringspunten
Zorg dat het document gedateerd en door elk van de betrokkenen ondertekend is.