Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat als het meternummer niet hetzelfde is als dat op mijn factuur?

Wat als het meternummer niet hetzelfde is als dat op mijn factuur?

 

Als je bij een leverancier ingeschreven staat met een fout meternummer (en bijgevolg ook een foute EAN-code), dan moet je dat controleren en schriftelijk melden aan je leverancier, zodat die de nodige wijzigingen kan doorvoeren.

 

Je kent de eigenaar van de meter niet

 

Maak je geen zorgen! Deze fout kan makkelijk worden rechtgezet. Je hoeft enkel de volgende info door te geven aan je leverancier:

  • Het foutieve meternummer
  • De juiste EAN-code en het bijbehorende meternummer, met vermelding of die afgesloten dreigt te worden of al verzegeld is
  • Je huidige meterstanden

Vergeet zeker niet de datum te noteren en het document te ondertekenen.

Je leverancier vraagt dan aan je netbeheerder om energie te leveren aan de juiste meter, namelijk die van jou. Vervolgens krijg je een brief en een welkomstmail ter bevestiging dat Lampiris de juiste EAN-code heeft verstrekt.

Opmerking: als je oorspronkelijk een aanvraag tot wijziging van leverancier had ingediend en er geen stroomonderbreking dreigt, zal je leverancier de marktlogica respecteren en een wijziging van leverancier aanvragen voor deze meter. Het is dan alsof je een nieuwe klant bent.

 

Je kent de eigenaar van de meter

 

Zorg er in dat geval voor dat je alle noodzakelijke controles hebt uitgevoerd. Stuur vervolgens een schriftelijk en medeondertekend document naar je leverancier (bv. Lampiris). Dit document moet de volgende informatie bevatten:

  • Jullie respectievelijke meternummers en EAN-codes
  • Jullie huidige meterstanden
  • De ingebruiknamedatum van elk van de leveringspunten

Vergeet zeker niet de datum te noteren en het document te ondertekenen.