FAQ

FAQ

Mijn verhuis

Top questions (2) | All questions (10)

Moet ik mijn laatste factuur nog betalen?   

Verhuis je tot en met de tiende dag van de maand, dan wordt de factuur voor die maand geannuleerd. Je moet hem dus niet betalen.

Verhuis je na de tiende van de maand, dan komt de factuur voor die maand op je slotfactuur en moet je hem dus wel betalen.

Vergeet niet dat we bij de opmaak van je slotfactuur het verschil berekenen tussen enerzijds de aangerekende voorschotfacturen van dat jaar en anderzijds je werkelijke verbruik. Je mag deze laatste factuur verwachten binnen de zes weken na de melding van je verhuis. Deze termijn is effectief nodig, want na de ontvangst van je meterstanden moeten we deze laten valideren door je netwerkbeheerder.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik verhuis naar een nieuw adres, maar ik zeg mijn huidige contract nog niet meteen op (wegens werken, verkoop of andere). Wat moet ik doen?  

Geef ons de gegevens over je nieuwe woning door via het nummer 0800 11 115. Samen gaan we dan op zoek naar het beste contracttype voor jouw situatie. We bieden aangepaste voorwaarden in het geval van werken en/of niet-bewoonde panden. 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Welke gegevens over mijn verhuis moet ik doorgeven?   

Om alles zo vlot mogelijk te behandelen hebben we de volgende informatie nodig:

  • je klantnummer (bv. E12345678)
  • de verhuisdatum
  • je EAN-codes en meternummers 
  • je meterstanden (anders wordt je eindafrekening gebaseerd op een schatting van je verbruik)
  • je nieuwe adres
  • de gegevens van de nieuwe bewoner van je oude adres

Beschik je nog niet over al deze informatie? Geen probleem, je kunt ons je verhuisplannen in ieder geval al doorgeven. Een van onze medewerkers zal dan later contact met je opnemen om de ontbrekende gegevens aan te vullen.

Wil je blijven genieten van je Lampiris-voordelen op je nieuwe adres? Vergeet dan niet dat we absoluut de volgende gegevens nodig hebben: je nieuwe EAN-codes , je meternummers en de meterstanden bij aanvang.

We houden je op de hoogte van het verdere verloop van je dossier. 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wanneer moet ik mijn verhuis doorgeven?   

We raden je aan om ten vroegste zeven dagen voor en ten laatste zeven dagen na je verhuis contact met ons op te nemen.

Indien je ons niet binnen deze termijn op de hoogte kunt brengen, neem dan contact met ons op, zodat we een oplossing kunnen zoeken.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe moet ik mijn verhuis doorgeven?   

Je kunt ons je verhuis telefonisch doorgeven via het nummer 0800 11 115.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat gebeurt er met mijn facturen nadat ik mijn verhuis heb doorgegeven?   

Verhuis je tot en met de tiende dag van de maand, dan wordt de factuur voor die maand geannuleerd. Je moet hem dus niet betalen.

Verhuis je na de tiende van de maand, dan komt de factuur voor die maand op je slotfactuur en moet je hem dus wel betalen.

Vergeet niet dat we bij de opmaak van je slotfactuur het verschil berekenen tussen enerzijds de aangerekende voorschotfacturen van dat jaar en anderzijds je werkelijke verbruik. Je mag deze laatste factuur verwachten binnen de zes weken na de melding van je verhuis. Deze termijn is effectief nodig, want na de ontvangst van je meterstanden moeten we deze laten valideren door je netwerkbeheerder.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat is het energieovernamedocument? Hoe werkt het?  

Het energieovernamedocument is een formulier dat gelijk is voor alle Belgische energieleveranciers.

We raden je aan om ons je verhuis telefonisch (gratis nummer 0800 11 115) of via onze website door te geven, zodat we je aanvraag beter kunnen opvolgen. Het is de ideale oplossing: onze collega's helpen je graag verder!    
We vragen je wel om dit document samen met de nieuwe bewoner van je oude adres in te vullen en het zorgvuldig bij te houden. Het kan nog nuttig zijn indien er later bijvoorbeeld discussie zou zijn over de meterstanden bij je verhuis.

 

U kunt dit document downloaden op onze website.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Moet ik een vergoeding betalen als ik verhuis?  

Neen, Lampiris rekent je geen extra administratieve kosten aan. We raden je wel aan om ons je verhuis en nieuwe adresgegevens binnen de zeven dagen door te geven, zodat de overgang vlot verloopt.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op via het nummer 0800 11 115. 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik vertrek definitief naar het buitenland. Wat moet ik doen?   

Eerst en vooral wensen we je veel geluk in dit nieuwe avontuur. Als je in Frankrijk gaat wonen, kun je verder een beroep doen op Lampiris door je in te schrijven op www.lampiris.fr.

Je kunt je contract telefonisch opzeggen via het nummer 0800 11 115.

Voor een vlotte afwikkeling vragen we je om ons de volgende informatie te bezorgen, en dat ten vroegste zeven dagen voor en ten laatste zeven dagen na je adreswijziging:

  • je klantnummer (bv. E12345678)
  • de verhuisdatum
  • je EAN-codes en meternummers.
  • je meterstanden (anders wordt je eindafrekening gebaseerd op een schatting van je verbruik)
  • je nieuwe adres
  • de gegevens van de nieuwe bewoner van je oude adres

Beschik je nog niet over al deze informatie? Geen probleem, je kunt ons je verhuisplannen in ieder geval al doorgeven. Een van onze medewerkers zal dan later contact met je opnemen om de ontbrekende gegevens aan te vullen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wanneer ontvang ik mijn slotfactuur?   

Je mag je slotfactuur verwachten binnen de zes weken na de melding van je verhuis. Deze termijn is effectief nodig, want na de ontvangst van je meterstanden moeten we deze laten valideren door je netwerkbeheerder.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.