FAQ

FAQ

Mijn Contract

Top questions (2) | All questions (8)

Ik wil een meter heropenen. Hoe kan ik me inschrijven?  

 

Op ons contract kun je aanduiden dat je nog geen elektriciteit en/of gas kunt verbruiken.
Noteer in het vakje 'Eventuele opmerkingen' ook dat het gaat om de heropening van een bestaande meter. Zo starten we zeker onmiddellijk de correcte procedure op.

De EAN-code kun je opvragen bij je netbeheerder.
Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier opzoeken wie je netbeheerder is.
Woon je in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Dan is je netbeheerder Sibelga.

Drie werkdagen nadat je je Lampiris-contract hebt ontvangen kun je contact opnemen met je netbeheerder om de meter te laten heropenen. Mogelijk wordt hiervoor een verplaatsingsvergoeding aangerekend.

Schrijf je in via onze site en bezorg het ons ondertekend terug.

Het milieu bedankt je alvast voor je interesse in 100% groene, hernieuwbare energie!

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil een nieuwe aansluiting. Hoe kan ik mij inschrijven?  

 

Het is belangrijk dat je eerst en vooral een nieuwe meter aanvraagt bij je netbeheerder.

Je krijgt dan voor die meter een EAN-code toegewezen (code van achttien cijfers die begint met 5414). Deze staat ook vermeld op alle correspondentie met de netbeheerder. Zodra je de code hebt, kun je een leveringscontract afsluiten met Lampiris. Hierop duid je aan dat het gaat om een nieuwe meter (hiervoor is een speciaal vakje voorzien).

Drie werkdagen nadat je je Lampiris-contract hebt ontvangen, kun je contact opnemen met je netbeheerder om een afspraak te maken om de meter te openen.

Uiteraard kunnen wij de energievoorziening pas starten wanneer de meter effectief geopend is. Dit wordt ons door de netbeheerder doorgegeven.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik verhuis en wil graag klant worden bij Lampiris.  

 

Heel simpel: vul online ons formulier in om klant te worden!

 

Enkele tips:

1) Noteer de meterstanden zodra je de nieuwe woning betrekt.

2) Bezorg ons die gegevens via het onlineformulier.
 
Op die manier kunnen we een factuur maken voor jouw verbruik alleen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil klant worden op een adres waar een budgetmeter of vermogensbegrenzer staat. Wat moet ik doen?  

Wat je precies moet doen, hangt af van de situatie van het leveringspunt. Neem daarom even contact op met onze klantendienst. 
Dat kan telefonisch op het nummer 011 49 49 48 of via e-mail.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik jullie mijn contractgegevens bezorgen?  

 

Wil je klant worden bij Lampiris? Je kunt je heel eenvoudig en snel online inschrijven.

Het is ook mogelijk dat je een papieren leveringscontract hebt ingevuld. Dan hoef je het enkel nog te ondertekenen en aan ons te bezorgen:

1. Per post
Stuur het document naar het volgende adres:
Lampiris
Rue Saint Laurent 54
4000 Luik
 


2. Fax
Fax het document naar het volgende nummer:
04/3406399

 

3. E-mail 
Scan het document, sla het op en stuur ons een e-mail met het document als bijlage.

 


Hartelijk bedankt om voor Lampiris te kiezen!
 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik mijn contract bij mijn leverancier opzeggen zonder verbrekingsvergoeding?  

Ja hoor! Sinds 13 september 2012 ben je als particuliere klant volledig vrij om van leverancier te veranderen zonder enige verbrekingsvergoeding.

Lampiris regelt alles voor jou. Zodra je een contract met ons hebt afgesloten, nemen wij contact op met je huidige leverancier om je contract op te zeggen, met een opzegtermijn van dertig dagen.

Dat geldt ook voor kmo's met een jaarverbruik lager dan 50.000 kWh voor elektriciteit en lager dan 100.000 kWh voor aardgas.

Overtuigd? Bel ons op het nummer 0800 40 123. Een van onze medewerkers zal je met plezier helpen.

Je kunt je ook makkelijk inschrijven via onze website.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik mijn huidige contract bij een andere leverancier zonder verbrekingsvergoeding opzeggen?  

Sinds 13 september 2012 kunnen gezinnen en kmo's gratis van leverancier veranderen.

Dit geldt voor:

  • gezinnen (huishoudelijke afnemers) met een contract van bepaalde of onbepaalde duur;
  • zelfstandigen en kmo's met een contract van bepaalde of onbepaalde duur en een jaarverbruik van:
    • maximaal 50 MWh (50.000 kWh) voor elektriciteit;
    • maximaal 100 MWh (100.000 kWh) voor aardgas.

Er geldt enkel een opzegtermijn van 30 dagen.

Een klant die van leverancier wil veranderen en zich bijvoorbeeld bij ons inschrijft op 14 maart, zal ten vroegste op 14 april (maar hoogstwaarschijnlijk op 1 mei) kunnen overstappen. Professionele klanten met een verbruik boven 50.000 kWh voor elektriciteit en 100.000 kWh voor aardgas moeten hun vervaldag wel respecteren.


 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe vlot mijn inschrijving bij Lampiris?  


Heb je je recent ingeschreven op onze website of via het nummer 0800 40 123, maar nog geen bevestiging ontvangen?

Maak je geen zorgen: het kan vijf tot tien dagen duren voor je de welkomstbrief ontvangt, de officiële en definitieve bevestiging van de energielevering door Lampiris.

Ondertussen controleren we je klantgegevens en laten we de vorige leverancier weten dat we je energielevering overnemen. De controle van je gegevens kan enkele dagen duren, afhankelijk van je beschikbaarheid en de contactgegevens waarover we beschikken. Vermeld bij je inschrijving dus zeker een telefoonnummer of e-mailadres.

Heb je geen welkomstmail gekregen na je inschrijving online of via het nummer 0800 40 123? Neem dan contact met ons op via e-mail of telefonisch om je inschrijving te voltooien.  
 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.