FAQ

FAQ

Mijn facturen

Top questions (4) | All questions (32)

Waarom wijzigt mijn voorschot tijdens mijn contract, terwijl ik nog geen afrekening heb ontvangen?  

 

Zelfs als je nog geen afrekening hebt ontvangen, kan je voorschot veranderen. Dit zijn de vaakst voorkomende redenen:

  • Een aanpassing van de gas- en elektriciteitstarieven als gevolg van de verlenging van het contract.
  • Een aanpassing van de tarieven als gevolg van gewijzigde taksen, transportkosten of de kosten die de netbeheerder aanrekent.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb onlangs mijn meter geopend en wacht nog altijd op mijn eerste voorschotfactuur.   

Geen paniek! Je netbeheerder heeft tien dagen nodig om de opening van je meter te registeren en ons de nodige gegevens door te geven om je facturen op te stellen. Is deze termijn nog niet verstreken, dan valt je factuur in principe binnenkort bij jou in de bus.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Mijn meter is al bijna een maand of langer geopend, maar ik heb nog altijd mijn eerste voorschotfactuur niet ontvangen?   

Is er een technicus langs geweest om je meter te openen? Neem dan contact met ons op per e-mail via support@lampiris.be of telefonisch op het nummer 011 49 49 48. Vermeld hierbij:

·         de precieze openingsdatum van je meter,

·         de meterstand bij opening, als je die hebt.

Wij nemen dan meteen contact op met je netbeheerder om de situatie op te lossen.

Heb je de meter zelf geopend of heeft de eigenaar van je woning dat gedaan? Neem dan rechtstreeks contact op met je netbeheerder en vraag of een technicus komt controleren of je meter effectief geopend is.

 

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waarom verandert de aardgasprijs tijdens het contract, terwijl de elektriciteitprijs gelijk blijft?  

 

Lampiris garandeert je de elektriciteitprijs gedurende de volledige looptijd van je contract. Als je bijvoorbeeld een contract voor drie jaar hebt getekend, wil dat zeggen dat je prijs voor elektriciteit drie jaar lang onveranderd zal blijven.
 
Voor de aardgasprijs is dat systeem echter niet mogelijk. Die zal dus wel schommelen tijdens de duur van je contract. Denk er echter om dat Lampiris er alles aan doet om de scherpste prijzen op de markt aan te bieden.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb mijn eerste factuur nog niet ontvangen.  

Geen paniek! Je krijgt je eerste voorschotfactuur pas wanneer je netbeheerder je overstap heeft bevestigd. Mocht je tien dagen na de effectieve datum van je overstap nog altijd geen voorschotfactuur ontvangen hebben, dan zou het kunnen dat we niet over de juiste contactgegevens beschikken.

Om de gegevens in je dossier te controleren kun je rechtstreeks contact met ons opnemen per e-mail via het adres support@lampiris.be. Geef hierbij duidelijk je contactgegevens door (facturatieadres, telefoonnummer, gsm enz.).

Onze medewerkers passen je gegevens zo snel mogelijk aan en brengen je hiervan op de hoogte.

We herinneren je er ook aan dat je een duplicaat van je facturen kunt downloaden op MyLampiris.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik een kopie krijgen van mijn factuur?  

Ja, hoor! Via de website MyLampiris kun je je facturen gemakkelijk opvragen en afdrukken. Of vraag gerust een duplicaat van je factuur aan via e-mail op het adres support@lampiris.be of telefonisch op het nummer 011 49 49 48.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik het bedrag van mijn voorschot wijzigen?  

Je voorschotfacturen worden opgesteld op basis van een schatting van je verbruik. Dit wordt berekend met de gegevens die we van je netbeheerder hebben ontvangen (meterstanden) of op basis van een schatting die jij ons hebt doorgegeven.

Het is mogelijk dat de schatting van je netbeheerder niet helemaal overeenstemt met je werkelijke verbruik.

Dankzij MyLampiris kun je zelf het bedrag van je voorschotfactuur aanpassen.

Of neem contact met ons op via het nummer 011 49 49 48, per e-mail via support@lampiris.be of via onze Facebook-pagina.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb geen factuur ontvangen en heb gekozen voor domiciliëring.   

Als je om ecologische redenen gekozen hebt voor domiciliëring, bezorgen we je enkel een papieren versie van je eerste voorschotfactuur, je jaarlijkse afrekening, de eerste factuur na je jaarlijkse afrekening en de eerste factuur na de verlenging van je contract.

Je kunt je facturen ook steeds raadplegen in je persoonlijke MyLampiris-ruimte.

Krijg je liever al je voorschotfacturen bij jou thuis in de bus? Laat deze dienst dan activeren door een van onze medewerkers. Dit kan per e-mail via het adres support@lampiris.be of telefonisch op het nummer 011 49 49 48.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat betekenen de verschillende bijdragen en taksen op mijn factuur?  

 

Klik op deze link voor een overzicht van alle taksen en heffingen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kunnen de facturen naar een ander adres gestuurd worden dan dat waar mijn energie geleverd wordt?  

 

Je kunt zelf kiezen op welk adres je je facturen ontvangt.

Geef het gewenste adres hiertoe schriftelijk door aan onze klantendienst

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe lees ik mijn factuur?  

Hoe lees ik mijn voorschotfactuur?

Je voorschotfactuur is een vast maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks bedrag dat bedoeld is om je reële verbruikskosten te dekken. Dit bedrag wordt berekend op basis van je geschatte jaarverbruik.

Wanneer je klant wordt bij Lampiris, bezorgt je netbeheerder ons je verbruiksgegevens, zodat we het voorschotbedrag kunnen bepalen. Het door je netbeheerder berekende verbruik is gebaseerd op het verbruik op jouw leveringspunt de voorbije drie jaar. Je kunt je verbruiksgegevens echter ook zelf doorgeven wanneer je je inschrijft.

Wil je je verbruiksgegevens wijzigen? Open dan MyLampiris of neem contact met ons op via e-mail

Als je recht hebt op een korting en die ook geactiveerd is, dan wordt ze vermeld in het kader ‘Te betalen bedrag’ op de eerste pagina van je voorschotfactuur.

 

Hoe lees ik mijn jaarlijkse afrekening?

Nadat je meterstand is opgenomen, ontvang je je jaarlijkse afrekening. Hierop vind je je werkelijke verbruik. Alles wat we je al hebben aangerekend via de voorschotfacturen, trekken we van je totale verbruik af.

Wij berekenen je jaarlijkse afrekening op basis van je voorschotfacturen, ongeacht of je die al betaald hebt. De afrekening biedt je dus geen overzicht van je betalingen. Meer info over je betalingen vind je op MyLampiris. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met onze klantendienst. Als je voorschotfacturen nog niet betaald zijn, vragen we je om dat zo snel mogelijk te doen om eventuele aanmaningskosten te vermijden.

Als je wilt controleren of je werkelijke verbruik correct is, hoef je enkel de meterstanden op je afrekening te bekijken. Komen ze overeen met de gegevens die je hebt doorgegeven aan je netbeheerder bij de tussentijdse meteropname? Dan is alles in orde. Neem anders contact met ons op via e-mail en wij zullen een correctie van je meterstanden aanvragen.

Heb je recht op een korting, dan vind je die op pagina 3 van je jaarlijkse afrekening, bij ‘Je kortingen’.

Woon je in Vlaanderen en omvat de leveringsperiode op je afrekening ook de maand april? Dan vind je je gratis aantal kWh eveneens op pagina 3, bij ‘Je kortingen’.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wanneer ontvang ik mijn afrekening?  

Je netbeheerder moet eerst je meterstanden bevestigen, voordat we je afrekening kunnen opstellen.

We doen er alles aan om je je afrekening te bezorgen op basis van de doorgegeven meterstanden binnen de twintig dagen na de goedkeuring door je netbeheerder.

Dat is trouwens onze vierde belofte

Mijn afrekening beter begrijpen

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
De meterstanden op mijn afrekening zijn niet correct. Wat moet ik nu doen?  

 

Als de meterstanden op je afrekening niet correct zijn, kun je contact opnemen met onze klantendienst om de correcte meterstanden door te geven.

Zodra we de correcte gegevens ontvangen, maken we een nieuwe afrekening op met de correcte meterstanden. Deze procedure kan enkele weken in beslag nemen.

Mijn afrekening beter begrijpen

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een afrekening ontvangen. Waarom?  

De afrekening komt overeen met de berekening van je elektriciteits- en/of gasverbruik voor een bepaalde periode. We bezorgen je een keer per jaar zo'n afrekening na ontvangst van de nieuwe meterstanden van je netbeheerder. We berekenen het verschil tussen de tijdens het jaar aangerekende voorschotten en het bedrag van je werkelijke verbruik.

Afhankelijk hiervan bezorgen we je dus een factuur of een creditnota. Bovendien is dit het ideale moment om het bedrag van je voorschotten nog beter aan te passen aan je werkelijke verbruik. 

Mijn afrekening beter begrijpen

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat is de voorschotfactuur?  

 

Aan de hand van verschillende elementen (voornamelijk meterstanden) kunnen wij een vrij nauwkeurige schatting maken van je jaarlijkse energieverbruik. Om te vermijden dat je een groot bedrag in één keer moet betalen, sturen we je elke maand een factuur voor een gedeelte van dat jaarbedrag. Bij de afrekening vergelijken we dan de bedragen die we al hebben gefactureerd via de voorschotfacturen met je werkelijke verbruik. Op basis daarvan sturen we een factuur of een creditnota voor de afrekening.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik een elektronische factuur openen?  

 

Om een factuur te openen die je via e-mail (elektronische factuatie) hebt ontvangen heb je het programma Adobe Reader nodig (dit geldt voor alle documenten met de extentie '.PDF').

Download hier gratis Adobe Reader

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik me inschrijven voor elektronische facturatie?  

Je kan de overstap maken op verschillende manieren:

  1. Via de online klantenzone MyLampiris.
  2. Via e-mail: Contacteer ons via support@lampiris.be en wij volgen je aanvraag zo snel mogelijk op. Je volgende factuur zal via e-mail verzonden worden.
  3. Telefonisch: Bel ons op het nummer 011 49 49 48 en je contactpersoon zal je voorkeur in je dossier aanpassen zodat je de volgende factuur via e-mail ontvangt.

Vragen of problemen? Neem dan contact met ons op via 011 49 49 48, support@lampiris.be of Facebook.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe deactiveer ik mijn elektronische facturatie?  

Je elektronische facturatie deactiveren kan via MyLampiris. Meld je aan en ga vervolgens naar 'Mijn facturen'.

Het volstaat om daar het vakje 'Elektronische facturatie' uit te vinken.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waarom overstappen naar elektronische facturatie ?  

Je factuur elektronisch ontvangen heeft verschillende voordelen:

  1. Goed voor het milieu: Als al onze klanten zouden overstappen naar elektronische facturatie, zouden we 65 bomen per maand kunnen besparen. Om deze duurzame actie aan te moedigen, zal Lampiris 3 m² natuurreserve beschermen via Natagora voor elke overstap in Wallonië in april, en zullen we 1 m² bos aanplanten via Natuurpunt voor elke overstap in Vlaanderen in mei. Samen gaan we voor een groene en duurzame toekomst!
  2. Betere dienstverlening: De e-mail van je elektronische factuur biedt een gepersonaliseerde dienst, aangepast aan je klantsituatie, een permanente archivering en verschillende promoties en kortingsacties.
  3. Goedkoper: Voor elke klant die zijn facturen via e-mail ontvangt, bespaart Lampiris op de verzendkosten van de papieren facturen. Deze winst geven wij terug aan onze klanten door onze energieprijs aan te passen en zo laag mogelijk te houden.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat zijn de voordelen van het sociaal tarief?  

Het sociaal tarief is identiek bij alle energieleveranciers. Het wordt bepaald door de nationale energieregulator. De prijs wordt berekend op basis van de laagste tarieven op de markt. De personen die van het sociaal tarieven genieten betalen geen huurkosten voor hun meter van elektriciteit en aardgas.

Over het algemeen wordt het sociaal tarief automatisch toegepast. In sommige gevallen zijn enkele stappen noodzakelijk.

Voor meer informatie over de nodige stappen om het sociaal tarief te krijgen voor elektriciteit en aardgas, neem contact op met de FOD ECONOMIE, per telefoon op het gratis telefoonnummer 0800 120 33 van 9 tot 5 uur of per e-mail via soc.ener@economie.fgov.be

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waar kan ik het attest verkrijgen voor het sociaal tarief?  

Het attest voor het sociaal tarief kun je aanvragen bij de volgende diensten, afhankelijk van je situatie:

  • FOD Sociale Zekerheid

Directie-generaal Personen met een handicap
Administratief Centrum Kruidtuin - Finance Tower
Kruidtuinlaan 50 bus 1 - 1000 Brussel
Tel. 0800 987 99       Fax 02 509 81 85
E-mail: handiF@minsoc.fed.be

  • Het OCMW-kantoor van je huidige verblijfplaats
  • De Rijksdienst voor Pensioenen

Zuidertoren - 1060 Brussel
Tel. 02 529 21 11    Fax 02 529 39 21
E-mail: info@rvponp.fgov.be


 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat zijn de sociale maximumprijzen?  

Er bestaat een sociaal tarief voor elektriciteit en gas om consumenten met een laag inkomen of consumenten die zich in een kwetsbare situatie bevinden, te beschermen.

De sociale maximumprijzen voor elektriciteit en aardgas zijn een federale bevoegdheid en liggen vast voor iedere leverancier.

Klik hier om de prijslijsten te bekijken voor elektriciteit.
Klik hier om de prijslijsten te bekijken voor aardgas.

Voor vragen over de sociale maximumprijzen kun je contact openemen met:

FOD Economie KMO, Middenstand en Energie
North Gate III
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel
Gratis telefoonnummer 0800 120 33
Gratis faxnummer 0800 120 57
info.eco@economie.fgov.be
www.mineco.fgov.be

Meer informatie vind je ook op de website van de VREG.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Voor wie geldt de btw-verhoging naar 21%?  

De verhoging van de btw op elektriciteit naar 21% geldt voor alle residentiële klanten, dat wil zeggen voor particulieren die elektriciteit verbruiken voor het huishouden. Voor professionele klanten (bedrijven, overheid, vrije beroepen, enz.) gold al een tarief van 21%, en dat blijft ongewijzigd.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Is er ook een stijging van de btw gepland voor aardgas?  

Het huidige btw-tarief voor aardgas is al 21% en dat tarief blijft van toepassing.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoeveel zal mijn voorschotfactuur stijgen?  

Uw voorschotfacturen zullen met ongeveer 15% stijgen ten opzichte van 1 september 2015. Voor een gemiddeld huishouden betekent dit een stijging van ongeveer € 10 per maand. 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Dien ik iets te ondernemen om van dit verlaagd tarief te kunnen genieten?  

Neen. De elektriciteitsleverancier zal dit verlaagd tarief automatisch toepassen voor uw verbruik vanaf 1 april 2014 voor zover u een residentieel contract hebt afgesloten.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoeveel zal mijn jaarlijkse eindafrekening stijgen door de btw-stijging?  

Op de eindafrekening zullen twee btw-tarieven van toepassing zijn. Het tarief van 6% zal gelden voor uw verbruik voor 1 september 2015. Het tarief van 21% zal gelden voor uw verbruik vanaf 1 september 2015. Om te bepalen hoeveel u voor en na 1 september hebt verbruikt, baseren we ons op verbruiksprofielen die beantwoorden aan de regelgeving.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Zal de btw-verhoging van toepassing zijn op het volledige factuurbedrag?  

Het btw-tarief van 21% zal gelden voor alle factuurposten die te maken hebben met de levering van elektriciteit en die onderworpen zijn aan btw (energieprijzen, bijdrage groene stroom, netkosten, enz.), en dit vanaf 1 september 2015.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Geldt de btw-verhoging voor alle producten van Lampiris?  

Ja. Het btw-tarief van 21% op elektriciteit betreft alle residentiële contracten, met vaste en variabele tarieven.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb net een nieuw contract afgesloten bij Lampiris. Wat kan ik verwachten?  

U hebt onlangs een nieuw residentieel contract afgesloten voor de levering van elektriciteit. Het tarief van 21% is van toepassing vanaf 1 september 2015.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een budgetmeter. Geldt de btw-stijging ook voor mij?  

De btw van 21% geldt ook voor consumenten met een budgetmeter en een residentieel contract voor elektriciteit, vanaf 1 september 2015.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb recht op het sociaal tarief. Geldt de btw-stijging ook voor mij?  

Het btw-tarief van 21% op het elektriciteitsverbruik vanaf 1 september 2015 geldt ook voor mensen die het sociaal tarief genieten.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.