FAQ

FAQ

Mijn Contract

Top questions (5) | All questions (20)

Ik wil een meter heropenen. Hoe kan ik me inschrijven?  

 

Op ons contract kun je aanduiden dat je nog geen elektriciteit en/of gas kunt verbruiken.
Noteer in het vakje 'Eventuele opmerkingen' ook dat het gaat om de heropening van een bestaande meter. Zo starten we zeker onmiddellijk de correcte procedure op.

De EAN-code kun je opvragen bij je netbeheerder.
Woon je in Vlaanderen? Dan kun je hier opzoeken wie je netbeheerder is.
Woon je in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Dan is je netbeheerder Sibelga.

Drie werkdagen nadat je je Lampiris-contract hebt ontvangen kun je contact opnemen met je netbeheerder om de meter te laten heropenen. Mogelijk wordt hiervoor een verplaatsingsvergoeding aangerekend.

Schrijf je in via onze site en bezorg het ons ondertekend terug.

Het milieu bedankt je alvast voor je interesse in 100% groene, hernieuwbare energie!

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil een nieuwe aansluiting. Hoe kan ik mij inschrijven?  

 

Het is belangrijk dat je eerst en vooral een nieuwe meter aanvraagt bij je netbeheerder.

Je krijgt dan voor die meter een EAN-code toegewezen (code van achttien cijfers die begint met 5414). Deze staat ook vermeld op alle correspondentie met de netbeheerder. Zodra je de code hebt, kun je een leveringscontract afsluiten met Lampiris. Hierop duid je aan dat het gaat om een nieuwe meter (hiervoor is een speciaal vakje voorzien).

Drie werkdagen nadat je je Lampiris-contract hebt ontvangen, kun je contact opnemen met je netbeheerder om een afspraak te maken om de meter te openen.

Uiteraard kunnen wij de energievoorziening pas starten wanneer de meter effectief geopend is. Dit wordt ons door de netbeheerder doorgegeven.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik mijn huidige contract bij een andere leverancier zonder verbrekingsvergoeding opzeggen?  

Sinds 13 september 2012 kunnen gezinnen en kmo's gratis van leverancier veranderen.

Dit geldt voor:

  • gezinnen (huishoudelijke afnemers) met een contract van bepaalde of onbepaalde duur;
  • zelfstandigen en kmo's met een contract van bepaalde of onbepaalde duur en een jaarverbruik van:
    • maximaal 50 MWh (50.000 kWh) voor elektriciteit;
    • maximaal 100 MWh (100.000 kWh) voor aardgas.

Er geldt enkel een opzegtermijn van 30 dagen.

Een klant die van leverancier wil veranderen en zich bijvoorbeeld bij ons inschrijft op 14 maart, zal ten vroegste op 14 april (maar hoogstwaarschijnlijk op 1 mei) kunnen overstappen. Professionele klanten met een verbruik boven 50.000 kWh voor elektriciteit en 100.000 kWh voor aardgas moeten hun vervaldag wel respecteren.


 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik verhuis en wil graag klant worden bij Lampiris.  

 

Heel simpel: vul online ons formulier in om klant te worden!

 

Enkele tips:

1) Noteer de meterstanden zodra je de nieuwe woning betrekt.

2) Bezorg ons die gegevens via het onlineformulier.
 
Op die manier kunnen we een factuur maken voor jouw verbruik alleen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe vlot mijn inschrijving bij Lampiris?  


Heb je je recent ingeschreven op onze website of via het nummer 0800 40 123, maar nog geen bevestiging ontvangen?

Maak je geen zorgen: het kan vijf tot tien dagen duren voor je de welkomstbrief ontvangt, de officiële en definitieve bevestiging van de energielevering door Lampiris.

Ondertussen controleren we je klantgegevens en laten we de vorige leverancier weten dat we je energielevering overnemen. De controle van je gegevens kan enkele dagen duren, afhankelijk van je beschikbaarheid en de contactgegevens waarover we beschikken. Vermeld bij je inschrijving dus zeker een telefoonnummer of e-mailadres.

Heb je geen welkomstmail gekregen na je inschrijving online of via het nummer 0800 40 123? Neem dan contact met ons op via e-mail of telefonisch om je inschrijving te voltooien.  
 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil klant worden op een adres waar een budgetmeter of vermogensbegrenzer staat. Wat moet ik doen?  

Wat je precies moet doen, hangt af van de situatie van het leveringspunt. Neem daarom even contact op met onze klantendienst. 
Dat kan telefonisch op het nummer 011 49 49 48 of via e-mail.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik jullie mijn contractgegevens bezorgen?  

 

Wil je klant worden bij Lampiris? Je kunt je heel eenvoudig en snel online inschrijven.

Het is ook mogelijk dat je een papieren leveringscontract hebt ingevuld. Dan hoef je het enkel nog te ondertekenen en aan ons te bezorgen:

1. Per post
Stuur het document naar het volgende adres:
Lampiris
Rue Saint Laurent 54
4000 Luik
 


2. Fax
Fax het document naar het volgende nummer:
04/3406399

 

3. E-mail 
Scan het document, sla het op en stuur ons een e-mail met het document als bijlage.

 


Hartelijk bedankt om voor Lampiris te kiezen!
 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik mijn contract bij mijn leverancier opzeggen zonder verbrekingsvergoeding?  

Ja hoor! Sinds 13 september 2012 ben je als particuliere klant volledig vrij om van leverancier te veranderen zonder enige verbrekingsvergoeding.

Lampiris regelt alles voor jou. Zodra je een contract met ons hebt afgesloten, nemen wij contact op met je huidige leverancier om je contract op te zeggen, met een opzegtermijn van dertig dagen.

Dat geldt ook voor kmo's met een jaarverbruik lager dan 50.000 kWh voor elektriciteit en lager dan 100.000 kWh voor aardgas.

Overtuigd? Bel ons op het nummer 0800 40 123. Een van onze medewerkers zal je met plezier helpen.

Je kunt je ook makkelijk inschrijven via onze website.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik de gegevens op mijn factuur aanpassen?  

 

Als je je facturatieadres wilt veranderen of ziet dat je naam of adres verkeerd geschreven zijn, dan vragen we je om contact op te nemen met onze klantendienst

Als je je (lever)adres of naam wilt aanpassen naar aanleiding van een verhuizing of een verandering in je gezinssituatie, volg dan de verhuisprocedure.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waar kan ik een contract downloaden?  

Je vindt het contract hier.

Je kunt je contract ook invullen via ons online-inschrijvingsformulier (100% groen!) of door contact op te nemen met een van onze medewerkers op het nummer 0800 40 123. 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik ben eigenaar van een woning en wil mijn contract opzeggen. Wat moet ik doen?   

Je kunt je contract op twee manieren opzeggen: bel naar het nummer 0800 11 115 of regel alles via ons onlineformulier.

Voor een vlotte afwikkeling vragen we je om ons in beide gevallen de volgende informatie te bezorgen, en dit ten vroegste zeven dagen voor en ten laatste zeven dagen na de effectieve afsluiting van je contract:

  • je klantnummer (bv. E12345678)
  • de slotdatum
  • je EAN-codes en meternummers
  • je meterstanden (anders wordt je eindafrekening gebaseerd op een schatting van je verbruik)
  • de gegevens van de nieuwe huurder

Beschik je nog niet over al deze informatie? Geen probleem, je kunt ons in ieder geval al laten weten dat je je contract wilt opzeggen.

 

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Mijn contract vervalt binnenkort. Hoe kan ik het verlengen?  

Geen paniek! Dat je contract afloopt, betekent niet dat Lampiris de levering zomaar zal stopzetten. Concreet betekent het gewoon dat je huidige contract met twaalf maanden verlengd wordt, op basis van nieuwe tariefvoorwaarden.

Als je dat wenst, kun je contact opnemen met een van onze operatoren die je kan helpen om het tarief te kiezen dat het beste bij je verbruik past.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil mijn contract beëindigen  

Wil je je contract wijzigen of opzeggen? Steeds tot je dienst voor al je vragen.

Online:

Neem contact met ons op via het onlineformulier.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waar vind ik de algemene voorwaarden?  

 

Klik op de link om onze algemene verkoopvoorwaarden te raadplegen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een aanbod gekregen om deel te nemen aan een groepsaankoop. Wat moet ik doen?  

Misschien heeft een vriend of kennis je verteld over groepsaankopen voor energie? Of misschien ben je al benaderd door andere energieleveranciers met een nieuw tarief?

Let op: veel klanten komen bij ons terug, omdat het voorgestelde aanbod uiteindelijk toch niet zo voordelig uitpakte.

Er zijn een aantal belangrijke elementen die je in overweging moet nemen wanneer je de verschillende aanbiedingen voor groepsaankopen vergelijkt met je huidige energiecontract.

Neem contact met ons op voor een tariefvergelijking!

We maken samen met jou een vergelijking van de tarieven. Dat duurt maar een paar minuten. Neem contact met ons op via e-mail: we-care@lampiris.be. Onze medewerkers helpen je graag verder met de tariefvergelijking. 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Mijn juridisch statuut verandert. Wat moet ik doen?  

Hieronder vind je de documenten om de verandering van je statuut van particuliere naar professionele klant (of omgekeerd) op correcte wijze te melden en te registreren.

Het 'Verhuisdocument': hierop vul je alle gegevens in over de huidige situatie. Op het linkerdeel van het formulier moet je alle gegevens over je huidige statuut invullen. Op het rechterdeel van het formulier vul je alle gegevens in over de nieuwe situatie. Op basis van de ingevulde meterstanden zal een eindafrekening worden opgemaakt.

Bezorg ons deze documenten per post (Rue Saint-Laurent 54, 4000 Luik) of fax naar 04 340 63 99.

Elke factuur blijft verschuldigd aan Lampiris tot op het ogenblik dat je je documenten indient bij Lampiris.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
De contractbeheerder is overleden. Wat moet ik doen?  

Eerst en vooral willen we namens het hele Lampiris-team onze innige en oprechte deelneming betuigen met je verlies.

Om het overlijden van de contractbeheerder te verwerken, kan je het volgende doen.

  • Je bent de partner van de overledene en wenst het contract op je naam over te nemen. 
    Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:
    • een kopie van de overlijdensakte en;
    • indien je naam niet op de overlijdensakte staat, eveneens een geldig bewijs van gezinssamenstelling;
    • het document “gegevens nieuwe overnemer”


  • Je bent niet de partner van de overledene en wenst het contract op je naam over te nemen.
    Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:
    • een kopie van de overlijdensakte en;
    • een leveringscontract en;
    • een energieovernamedocument (gelieve “overleden” te vermelden bij de handtekening van de vertrekkende).


  • De facturatie en communicaties dienen tijdelijk naar de notaris te worden verzonden zonder het contract stop te zetten.
    Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:
    • een kopie van de overlijdensakte en;
    • de contactgegevens van de notaris.


  • Je wenst het leveringscontract te beëindigen en het niet over te nemen op je naam.
    Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen:
    • een kopie van de overlijdenaskte en;
    • een energieovernamedocument. Vergeet hierbij niet de meterstanden te vermelden zodat er een eindafrekening kan opgemaakt worden.


Bezorg ons deze documenten per post (Rue Saint-Laurent 54, 4000 Luik) of e-mail naar move@lampiris.be.

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Moet ik een vergoeding betalen als mijn gezinssituatie wijzigt?  

Er zullen geen extra administratieve kosten worden aangerekend door Lampiris om uw verhuis te verwerken.

Het is wel van uiterst belang dat u voor het nieuwe adres zo snel mogelijk het "Addendum aan contract" invult en ons bezorgt. Indien er binnen een afzienbare tijd op een leveradres geen nieuwe leverancier is, zal dit leverpunt worden afgesloten. Voor deze interventie zal uw netbeheerder een kost aanrekenen.

Als u uw contract met Lampiris opzegt, geldt een opzegtermijn van 30 dagen en zijn onze opzegvoorwaarden van toepassing (in het Brusselse Gewest geldt een opzegtermijn van 60 dagen). Als u die niet respecteert, zal Lampiris u een schadevergoeding aanrekenen zoals overeengekomen in onze algemene voorwaarden.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil het contract op een andere naam zetten. Wat moet ik doen?  

We kunnen je het makkelijkst helpen als je contact met ons opneemt op het nummer 0800 11 115. Een van onze medewerkers zal je helpen je dossier in orde te brengen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Kan ik een offerte krijgen?  

Natuurlijk. Wij stellen voor dat je:

· ons belt op het nummer 0800 40 123. Een van onze medewerkers zal dan samen met jou en op basis van je jaarverbruik analyseren welk tarief het beste is voor jou. Als je nog geen verbruiksgeschiedenis hebt, stellen we samen met jou een schatting van je verbruik op, en bekijken we welk tarief het meest voordelig is.

· ofwel naar onze prijsvergelijker surft. Houd je verbruiksgegevens bij de hand, zodat je zelf het tarief kunt kiezen dat het beste bij jou past. Als je nog geen verbruiksgeschiedenis hebt, dan kun je een standaardverbruiksprofiel selecteren om een idee te krijgen hoeveel je zou kunnen besparen.

 

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.