FAQ

FAQ

Mijn betalingen

Top questions (2) | All questions (14)

Ik heb mijn factuur twee keer betaald: per overschrijving en via domiciliëring. Wat moet ik doen?  

 

Neem in dit geval contact op met onze klantendienst

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik mijn factuur betalen?  

 

Bij Lampiris kun je de betaalmethode van je facturen zelf kiezen en ook vrij wijzigen.

Je kunt onze facturen op drie manieren betalen:

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wanneer moet ik mijn factuur betalen?  

 

Je factuur moet betaald worden voor de vervaldag die op de factuur staat. Dit is steeds achttien kalenderdagen na de verzending van de factuur.

Je kunt je facturen en je betaalsituatie steeds nakijken op MyLampiris, je onlineklantendossier (beveiligde toegang).

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik weet niet welke mededeling ik bij mijn betaling moet vermelden.  

 

Als je de gestructureerde mededeling van je overschrijving niet meer vindt, kun je altijd je klantnummer gebruiken. Je kunt je factuur en je gegevens ook altijd terugvinden op MyLampiris (beveiligde toegang).

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil mijn factuur spreiden. Wat moet ik doen?  

 

Aanvragen om een factuur te spreiden moeten schriftelijk gebeuren, bijvoorbeeld door ons te mailen.

Contact opnemen.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Waar vind ik meer informatie over het facturatiesysteem Zoomit?  

 

Op de officiele website van Zoomit vind je alle informatie over de verdere ontwikkeling en werking van dit systeem. Je kunt er ook een handleiding downloaden en een demo bekijken die je stap voor stap uitlegt hoe je een factuur kunt bekijken en betalen via internetbankieren.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik verwacht een terugbetaling  

 

Achttien dagen na de verzending van een creditnota betaalt Lampiris het bedrag terug.
 
Opmerking: als een factuur (bv. een voorschotfactuur) wordt uitgeschreven na een creditnota die nog moet worden terugbetaald, zal het bedrag van die creditnota worden afgetrokken van het factuurbedrag (daarmee vervalt dus het terug te betalen bedrag, en de factuur wordt gewoon betaald).

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Hoe kan ik mijn domiciliëring annuleren?  

 

Je kunt zelf je domiciliëring annuleren via internetbankieren of dit vragen aan je financiële instelling.

Als je wilt nagaan of deze aanpassing werd doorgegeven, aarzel dan niet en neem contact op met ons.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een domiciliëring, maar ontvang nog steeds overschrijvingsformulieren?  

 

Neem in dit geval contact op met onze klantendienst, zodat we de facturatiegegevens in je dossier kunnen bijwerken. Bezorg ons indien mogelijk ook het domiciliëringsnummer, wat de procedure zal versnellen.
 

Contact opnemen met de Lampiris-klantendienst

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik wil graag via domiciliëring betalen. Wat moet ik doen?  

Een domiciliëring is de gemakkelijkste manier om zonder zorgen je facturen tijdig te betalen!

Je kan een domiciliëring op twee manieren activeren:

De bankgegevens van Lampiris:

Rekeningnummer: 001-5094242-72
Schuldeisersnummer: 0859.655.570
IBAN: BE38 0015 0942 4272
BIC/SWIFT: GEBABEBB


 

 

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een domiciliëring gevraagd voor mijn contract, maar dit lijkt niet te werken?  

 

Neem contact op met de Lampiris-klantendienst
Bezorg ons indien mogelijk ook het domiciliëringsnummer, wat de procedure zal versnellen.

Indien de aanbieding van een factuur tweemaal door je bank werd geweigerd (bijvoorbeeld als je rekening niet voldoende provisie had), is je domiciliëring mogelijk gedeactiveerd. Op verzoek kan deze weer geactiveerd worden.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een schuldvordering ontvangen van Iuris Link. Wat nu?  

 

Neem voor alle vragen hierover contact op met Iuris Link op het gratis nummer 0800 999 33.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een ingebrekestelling ontvangen. Wat nu?  

Je hebt een ingebrekestelling ontvangen omdat we sinds het versturen van onze aanmaning geen betaling van je hebben ontvangen. Misschien gaat het gewoon om een vergetelheid. Daarom vragen we je vriendelijk om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen, zodat wij de ingebrekestellingsprocedure kunnen stopzetten.
 
Denk je dat je de factuur/facturen hebt betaald waarover het in de ingebrekestelling gaat? Dan is een van de volgende situaties mogelijk:

  • Je betaling en onze aanmaning hebben elkaar gekruist.
  • De gestructureerde mededeling op je overschrijving was niet correct of je hebt een mededeling gebruikt die niet werd herkend door ons boekhoudsysteem. Neem contact op met onze klantendienst en zeg ons welke mededeling je hebt gebruikt.
  • Het bedrag van je betaling komt niet overeen met het openstaande bedrag. Doe in dat geval een overschrijving met dezelfde mededeling voor de rest van het openstaande bedrag.


Kijk je betaalsituatie na op MyLampiris, je onlineklantenzone (beveiligde toegang).

 

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een aanmaning ontvangen. Wat nu?  

 

Wij hebben je een aanmaning gestuurd omdat je dossier een openstaand saldo vertoont (doordat een of meerdere facturen nog niet zijn betaald). Misschien gaat het gewoon om een vergetelheid.
 
We vragen je dus vriendelijk om het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen, zodat we de aanmaningsprocedure kunnen stopzetten. Denk je dat je factuur/facturen hebt betaald waarover de aanmaning gaat? Dan is een van de volgende situaties mogelijk:

  • Je betaling en onze aanmaning hebben elkaar gekruist.
  • De gestructureerde mededeling in je overschrijving was niet correct of je hebt een mededeling gebruikt die niet werd herkend door ons boekhoudsysteem. Neem contact op met onze klantendienst en zeg ons welke mededeling je hebt gebruikt.
  • Het bedrag van je betaling komt niet overeen met het openstaande bedrag. Doe in dat geval een overschrijving met dezelfde mededeling voor de rest van het openstaande bedrag.


Kijk je betaalsituatie en facturen na op MyLampiris, je onlineklantendossier (beveiligde toegang).

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.