FAQ

FAQ

Mijn facturen

Top questions (1) | All questions (4)

Wanneer ontvang ik mijn afrekening?  

Je netbeheerder moet eerst je meterstanden bevestigen, voordat we je afrekening kunnen opstellen.

We doen er alles aan om je je afrekening te bezorgen op basis van de doorgegeven meterstanden binnen de twintig dagen na de goedkeuring door je netbeheerder.

Dat is trouwens onze vierde belofte

Mijn afrekening beter begrijpen

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Ik heb een afrekening ontvangen. Waarom?  

De afrekening komt overeen met de berekening van je elektriciteits- en/of gasverbruik voor een bepaalde periode. We bezorgen je een keer per jaar zo'n afrekening na ontvangst van de nieuwe meterstanden van je netbeheerder. We berekenen het verschil tussen de tijdens het jaar aangerekende voorschotten en het bedrag van je werkelijke verbruik.

Afhankelijk hiervan bezorgen we je dus een factuur of een creditnota. Bovendien is dit het ideale moment om het bedrag van je voorschotten nog beter aan te passen aan je werkelijke verbruik. 

Mijn afrekening beter begrijpen

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
Wat is de voorschotfactuur?  

 

Aan de hand van verschillende elementen (voornamelijk meterstanden) kunnen wij een vrij nauwkeurige schatting maken van je jaarlijkse energieverbruik. Om te vermijden dat je een groot bedrag in één keer moet betalen, sturen we je elke maand een factuur voor een gedeelte van dat jaarbedrag. Bij de afrekening vergelijken we dan de bedragen die we al hebben gefactureerd via de voorschotfacturen met je werkelijke verbruik. Op basis daarvan sturen we een factuur of een creditnota voor de afrekening.

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
De meterstanden op mijn afrekening zijn niet correct. Wat moet ik nu doen?  

 

Als de meterstanden op je afrekening niet correct zijn, kun je contact opnemen met onze klantendienst om de correcte meterstanden door te geven.

Zodra we de correcte gegevens ontvangen, maken we een nieuwe afrekening op met de correcte meterstanden. Deze procedure kan enkele weken in beslag nemen.

Mijn afrekening beter begrijpen

Was het antwoord nuttig voor jou?

Leg uit waarom het niet nuttig was

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.