Jobs | Lampiris

Jobs

Werken bij Lampiris?

't is maar wat je werken noemt. Bij Lampiris hebben we daar zo onze eigen kijk op. Stel je voor dat je de hele dag moet luisteren naar wat je baas vertelt. Erger nog, dat je geen initiatief mag nemen en moet uitvoeren wat je gevraagd wordt. Zelf zien we dat zo niet zitten, dus vragen we dat ook niet van onze mensen.

Wat vragen we dan wel? Dat je van aanpakken weet. Geen zever, gewoon doen. Je zoekt je weg en je vraagt raad aan collega's. Onze vlakke hiërarchie zorgt dat er ruimte is voor wie zich wil ontwikkelen. Met opleidingen voor wie dat wil. Voor je het weet ben je volledig mee met het reilen en zeilen op de energiemarkt!

Het succes van Lampiris is te danken aan onze mensen. Dankzij hen hebben al 800.000 klanten voor onze 100% groene energie gekozen. Die energie vinden we ook terug in onze medewerkers, maar ze is niet onuitputtelijk. Daarom zijn we op zoek naar versterking.

 

Onze vacatures:

 

Portfolio Manager - Natural Gas (m/v)

 

Jouw functie

 

De ‘Portfolio Manager – Natural Gas’ werkt in de afdeling ‘Trading & Portfolio Management’ en zijn voornaamste taken zijn:

  • Het beheer van het evenwicht en de optimalisatie van onze lange-termijn aardgas portefeuille in Nederland, België & Frankrijk ;
  • Het dynamisch opvolgen van onze open posities in samenwerking met de ‘middle office’ ;
  • Verantwoordelijk voor de aan & verkoop van aardgas op de ‘wholesale’ markt ;
  • Het operationeel aansturen van het korte-termijn trading team ;
  • De verantwoordelijkheid voor de implementatie van de algemene hedging strategie & voor het vastleggen van de bruto marge in de gas portefeuille ;
  • Het aanbrengen van expertise in lange-termijn contract onderhandelingen;
  • Het deelnemen aan ad-hoc projecten, procedures ontwikkelen, nieuwe IT applicaties testen en implementeren.

In deze rol ben je ook:

  • De contactpersoon van Lampiris voor alle marktontwikkelingen bij de systeem- en stockage operatoren (e.g. Fluxys) ;
  • In continu contact met andere marktspelers (energiebeurzen, brokers, traders, …) ;
  • Van tijd tot tijd aanwezig op meetings, conferenties of beurzen in Noord-West Europa.

 

Jouw profiel

  • Je bent houder van een Masters diploma in een mathematische richting (e.g. ingenieur, fysica, wiskunde, economie) of gelijkwaardig ;
  • Je hebt 2-3 jaar ervaring in energie (of commodities) trading ;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands, Frans & Engels ;
  • Je bent pragmatisch, logisch denkend en hebt zin voor analyse ;
  • Je bent op je gemak met cijfers en hebt een ruime interesse voor de economie & energie sector ;
  • Je kan werken onder druk en op korte termijn beslissingen nemen ;
  • Microsoft Office kent geen geheimen voor jou.

We bieden jou :

Een aantrekkelijk salarispakket met extra-legale voordelen in lijn met de energiesector. Je komt terecht in een aangename werkomgeving met een familiale sfeer, in een bedrijf waar mensen echt graag werken.

Interesse ?

Solliciteer via:       

              

 

Commercieel bediende telesales (m/v)

 

Jouw functie

 

Als commercieel bediende telesales maak je deel uit van een afdeling in volle ontwikkeling. Jouw taken:

 

  • Telefonisch prospecteren van middelgrote bedrijven en grote energieverbruikers ;
  • Afspraken maken met de bestuurders, de financieel directeurs of de aankoopdirecteurs van deze bedrijven ;
  • Commerciële voorstellen presenteren, de waarden en voordelen van het bedrijf voorstellen ;
  • Overzichten maken van de energetische noden van prospecten op korte en lage termijn ;
  • De huidige kosten analyseren, commerciële voorstellen maken en onderhandelen, en vervolgens een contract opstellen ;
  • Het bedrijf indien nodig vertegenwoordigen op evenementen ;
  • De klantentevredenheid bewaken en het aanbrengen van nieuwe klanten stimuleren ;
  • Deelnemen aan de activiteiten van de afdeling (commerciële vergaderingen, opleidingen, … ) ;
  • Je klantenportefeuille beheren (CRM, … ) ;
  • Een antwoord formuleren op offerteaanvragen ;
  • Je functie op een enthousiaste manier uitoefenen en op een dynamische, creatieve en proactieve manier deze nieuwe activiteit mee helpen uitbouwen ;
  • Deelnemen aan de activiteiten van Market Research of Customer Satisfaction om je competenties en expertise uit te breiden ;
  • Het team van Account Managers ondersteunen bij het opvolgen van leads en het beheren van hun portefeuille ;
  • De commerciële en marketingacties ondersteunen en bij gelegenheid de taken van Sales Support opvolgen.

 

Jouw profiel

 

  • Je hebt een junior profiel en beschikt over een bachelordiploma ;
  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans ;
  • Je bent een geboren commercieel die houdt van prospecteren en zin heeft om een actieve en dynamische commerciële loopbaan uit te bouwen ;
  • Het idee om voornamelijk via de telefoon commerciële gesprekken te voeren schrikt je niet af ;
  • Je zet in op een duurzame en kwalitatieve relatie met je klanten ;
  • Je jongleert met cijfers en bent in staat om de facturen en de energetische noden van je klanten te analyseren ;
  • Als onderhandelaar in hart en nieren beschik je over een sterke overtuigingskracht ;
  • Je bent resultaatgericht ;
  • Teamspirit, flexibiliteit, nauwgezetheid, precisie, zin voor organisatie en respect zijn eigenschappen die jou typeren ;
  • Je werkt graag zelfstandig ;
  • Je werkt vlot met MS Office.

 

We bieden jou :

Een aantrekkelijk salarispakket met extra-legale voordelen in lijn met de energiesector. Je komt terecht in een aangename werkomgeving met een familiale sfeer, in een bedrijf waar mensen echt graag werken.

 

Interesse ?

Solliciteer via:       

              

 

 

Dispatcher (m/v)

 

Jouw functie :

 

De dispatcher (m/v) werkt in de afdeling ‘Trading & Portfolio Management’ en zijn voornaamste taken zijn:

  • Het beheer van het evenwicht en de optimisatie van onze korte-termijn posities in de elektriciteits- en gas portefeuille ;
  • Het in ‘real-time’ aanpassen van de posities in portefeuille (evenwicht tussen productie & consumptie) als gevolg van voorziene en onvoorziene gebeurtenissen (e.g. update van weersvoorspellingen, uitvallen van centrales, verschil in verbruik van onze klanten) ;
  • Het opvolgen en identifiëren van opportuniteiten op de korte-termijn markt (e.g. onbalansmarkt voor elektriciteit & gas, arbitrage, within-day trading) ;
  • Op zeer korte-termijn kunnen handelen met:
    • Operatoren van centrales of injectoren
    • Data-leveranciers, voornamelijk meteo
    • Grid operatoren (e.g. Elia of Fluxys in België, RTE in Frankrijk)
    • Service-leveranciers
    • Tegenpartijen (e.g. energiebeurzen of de dispatching van andere energiespelers)
  • Single Point of Contact zijn ten opzichte van de ‘Transmission System Operator’ voor het uitvoeren van intraday acties ;
  • Het deelnemen aan ad-hoc projecten, procedures ontwikkelen, nieuwe IT applicaties testen en implementeren ;
  • Het uitvoeren van operationele taken (e.g. nominaties naar de ‘Transmission System Operator’, beheer en nominatie van intraday transacties, beheer van transportcapaciteiten) ;
  • Het werken in 2 shiften :
    • Dagelijks (7d/7d)
    • 6h-14h et 14h-22h.

 

Jouw profiel :

  • Je bent houder van een Masters diploma in een mathematische richting (e.g. ingenieur, fysica, wiskunde, economie) of gelijkwaardig ;
  • Je bent Nederlandstalig en hebt een uitstekende kennis van het Engels. Vlot franstalig is een plus;
  • Je bent pragmatisch, logisch denkend en hebt zin voor analyse ;
  • Je bent op je gemak met cijfers en hebt een ruime interesse voor de economie & energie sector ;
  • Je kan werken onder druk en het is geen probleem om korte deadlines na te leven ;
  • Microsoft Office kent geen geheimen voor jou ;
  • Een eerste ervaring in de energiesector is zeker ook een troef.

 

We bieden jou :

Een aantrekkelijk salarispakket met extra-legale voordelen in lijn met de energiesector. Je komt terecht in een aangename werkomgeving met een familiale sfeer, in een bedrijf waar mensen echt graag werken.

 

Interesse ?

Solliciteer via:       

              
              

 

Account Manager "West-Vlaanderen" (m/v)

 

Jouw functie

Jouw taken als Account Manager :

- Prospectie van bedrijven met middelgroot en groot energieverbruik;

- Afspraken vastleggen met leidinggevenden, financieel directeurs of aankopers;

- Het commerciële aanbod, de waarden en de sterke punten van ons bedrijf overbrengen;

- De energiebehoeften op de korte en middellange termijn bepalen;

- De huidige kosten analyseren, een voorstel uitwerken, en onderhandelen tot en met de ondertekening van het contract;

- Ons bedrijf vertegenwoordigen op lokale en nationale evenementen;

- De tevredenheid van klanten valideren en zo nieuwe klantenreferenties genereren;

- Proactief deelnemen aan de activiteiten van de afdeling (bijeenkomsten, opleidingen, ...);

- Beheer van je eigen klantenportefeuille (CRM, ...).

 

Jouw profiel

- Je bent houder van een bachelordiploma of gelijkwaardig;

- Je hebt minimum 3 à 4 jaar ervaring in Account Management in de diensten- of utilities sector;

- Je houdt van prospecteren, en van het ontwikkelen van een kwalitatieve en duurzame relatie met je klanten;

- Je kan goed met cijfers overweg, je kan facturen analyseren en de energiebehoeften van de klant samenvatten;

- Je bent een geboren onderhandelaar;

- Je houdt van uitdagingen, je bent nauwkeurig, georganiseerd en vriendelijk in de omgang met klanten/prospecten;

- Zelfstandig werken schrikt je niet af;

- Microsoft Office kent geen geheimen voor jou;

- Je woont in het gebied waar je verantwoordelijk zal zijn voor de prospectie.

 

We bieden jou:

Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen in lijn met de energiesector. Je komt terecht in een aangename werkomgeving met een familiale sfeer, in een bedrijf waar mensen echt graag werken.

 

Interesse ?

Solliciteer via:       

              
                
            

Medewerker Klantendienst (m/v)

(Locatie: Luik)

 

Functie:

Je volgt de dossiers op die aangemaakt worden door onze helpdesk. Je logt je in op onze systemen, zoekt het klantendossier op en analyseert het probleem. Indien nodig contacteer je de distributienetwerkbeheerder, een leverancier of je collega's in andere afdelingen. Wanneer je een oplossing hebt, contacteer je de klant per e-mail, per brief (soms ook telefonisch). Als het om een structureel probleem gaat, dan bedenk je samen met je collega's een oplossing om onze systemen aan te passen.

 

Profiel:

  • Je bent een polyvalente en enthousiaste teamspeler
  • Je kan overweg met een computer en office tools als Excel
  • Je bent Nederlandstalig en spreekt tevens een aardig woordje Frans
  • Je kan goed schrijven en vlot praten
  • Je beschikt minstens over een Bachelordiploma
  • Tussen 0 en 5 jaar ervaring

 

Aanbod:

Ons salarispakket en extra-legale voordelen zijn vergelijkbaar met die van andere bedrijven in de energiesector (hoewel je daar meestal geen groene appels en sappige peren aangeboden krijgt!). Het verschil voor jou is dat er bij ons een familiale sfeer heerst waardoor de meeste van onze mensen zeggen dat dit het tofste bedrijf is waar ze ooit gewerkt hebben.

 

Interesse? Solliciteer via:       

              
 
Kathleen Clavir

Kathleen Clavir, Assistente HR

Zoek je een interessante job? Dan ben je bij Lampiris aan het juiste adres!

Solliciteer bij Lampiris!